RIKTIGA ROBOTAR DÖR INTE

De är aktuella med sitt debutalbum "Discot i vårt hjärta", som enligt mig skulle ha kommit för ett bra tag sedan. Försent eller inte, så levererar dem det som vi alla är ute efter, mysmusik som man bara inte kan sluta lyssna på. Bandet jag pratar om är självklart ninjaspark!

Det börjar bra med den helmysiga danskjävlar, men höjdpunkterna är solklart skolavslutning '90 och den helfestliga teskedslåten. Även fast jag har fått höra skolavslutning '90 säkerligen tretusensjuhundraåttiofem gånger redan och nästan mår lite illa när den börjar, så har jag ändå en skön känsla i kroppen när den är slut. Eftersom att ninjaspark är en sån trevlig och fin duo så tänkte jag att vi skulle ta oss ett litet snack med Jim Knutsson, den ena medlemmen i ninjaspark.

Tjena snygging, hur är läget?
Sorry jag har fru och barn i ett

Så, hur skulle du beskriva er musik?

Som barnmusik för vuxna

Hur länge har ninjaspark funnits?
Vi föddes på en av våra otaliga fyllor i slutet av 2005 då vi var tvungna att börja existera efter att vi supit till oss en förbandsspelning åt Alice In Videoland. så det var bara att köpa syntar och börja göra musik efter det

Är "Discot i vårt hjärta" världens bästa cd?
jag skulle inte vilja kalla det en cd utan mer snarare ett sätt att försöka tjäna pengar till mer öl

Kan du påstå att Ninjajim och Jim Knutsson är samma person?

ninjajim är nog en mycket mer civiliserad och vettig person, vilket säger det mesta om mig själv som person

Vad tycker du om slagsmålsklubben?
det är en överskattad film som jag inte visste dom hade dubbat till svenska

Nyfiken på albumet, eller kanske bara lite småsugen på Jim? I sånna fall kan du alltid ta dig en tjyvlyssning på spotify, eller helt av köpa albumet här! Sen finns det även lite andra ställen du kan hitta dem på, som dessa:




Kommentarer
Postat av: Vw

haha, iskallt svar på sista frågan x)

2010-03-17 @ 22:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0