Scary monsters and nice sprites

Igår var jag iväg in till stan och träffade mystoiva och min fini christoffer. Vi satt i toivas studio och tröck i oss godis, popcorn och chips medans vi "avnjöt" två filmer. Blir himla fint med bra ljud, projektor och duk måste jag säga!

Vi kikade i alla fall på the human centipede samt 172 hours. Förstnämde har alla skrivit en massa bs om på facebook och liknande och när man pratar om världens äckligaste / sjukaste film så dras den ofta upp. Ja okej, den var sjuk som fan (och om jag någonsin stöter på han skådespelaren som var doktorn, då jävlar lär jag skita knäck) och den var äcklig. Men den var ju ändå inte så jävla vidrig som folk fått den att framstå som? Det tror jag att jag ska vara nöjd över. Underhållningsvärde fanns det i den dock, som när asiaten blir arg och skriker. Eller möjligtvis att brudarna aldrig kan låta bli att småstöna filmen igenom. Den handlar då i korta drag om att en skicklig doktor (som tidigare varit världsledande i att separera siamesiska tvillingar) fått någon galen idé om att sy ihop människor till en mänsklig tusenfoting i princip..

172 hours var helt okej den med, rolig på sina delar men mest jobbig. Man kände liksom hans frustration genom duken, haha. Den handlar då om en kille som är ute och vandrar i kanjoner (?) och ramlar ner i en spricka, för att sedan få med sig en stor sten som landar på hans hand / arm på något mystiskt vis. I vilket fall så fastnar han med armen och kommer inte loss. Ja, och där sitter han resten av filmen i princip. Låter ju inte speciellt underhållande men den var helt klart värd att se! Dessutom är den verklighetsbaserad, vilket känns lite småcreepy. Jag har alltid avskytt sådana filmer, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0