I wast lost until that night we kissed



I måndags så satt jag och två av världens bästa människor och såg på lite film. Vi inledde med att kika på skräckisen the mist för att sedan fortsätta med att se den helt magnifika black swan. The mist var helt klart sevärd, något urballad (lite halvt b-varning på vissa ställen) samt med världens allra sämsta slut. Dåliga slut är ingenting som går hem hos mig, och nu menar jag inte olyckliga slut, utan bara allmänt riktigt dåliga slut. Makes me frustrated! Black swan däremot var något extraordinärt, absolut inte som jag hade väntat mig. Den har fått bra recensioner här och var och nästintill alla mina vänner som sett den har hyllat den till skyarna. Detta gjorde mig dock inte speciellt frestad, då jag oftast inte brukar falla för sådana mystiska storfilmer. Men ja, nu hade jag verkligen fel och är mycket nöjd över att jag såg den till slut. Natalie Portman och Mila Kunis, vilka sagolika människor!

Förövrigt så hade Peace & love bandsläpp idag och bjöd därmed på Deadmau5, Lykke Li, Underoath, Patrick Wolf, Atmosphere, Jimmy Eat World, Ryan Bingham och Rita Redshoes. I don't know about you, men det kändes nästan lite som årets första riktigt bra bandsläpp (och nu menar jag från ALLA svenska festivaler). Allra nöjdast är jag ju såklart över Patrick Wolf som är min every day hero, mannen i mitt hjärta, han som vi åker till London för att kika på redan på måndag! Hans musik gör mitt hjärta så himla varmt bara, jämt jämt jämt. Har skrivit lite annat fint om honom i bloggen här och här också!

Kommentarer
Postat av: Jocke

Woot, första riktiga bra? Du har konstiga krav :P

2011-03-24 @ 18:50:40
URL: http://niden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0