Vad i hela fridens namn


aftonbladet.se idag kan man läsa om hur kränkande och könsdiskriminerande boxer's nya reklam är mot män. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta riktigt, för samtidigt som det var så patetiskt att man ville skratta så var det så upprörande att man blev flyförbannad.

"En privatperson anmälde annonsen till Reklamombudsmannen för att figurens ”muskulösa kropp och det stora könet är en steretoyp och orealistisk framställning av mannen som skapar press både hos yngre och äldre män”."

Vad fan är det för jävla press vi unga kvinnor har på oss varenda jävla dag då? Hur har ni tänkt nu era jävla idioter? Jag vet, boxer-robert är inte en riktigt människa - men det finns faktiskt killar som ser ut sådär, och det hade lika gärna kunnat vara en helt "vanlig" man. Det är tydligen inte okej när man framställer killar halnakna med stora abs och stor kuk, men det är chill när man har brudar på reklamstolparna iförd bh och string med världens största bröst, helt flawless hud och fin röv - utan att det ska vara diskriminerande?

Orkar inte, det här är bara pinsamt..

Kommentarer
Postat av: alexandra

Haha helt sjukt.

2011-02-02 @ 18:45:52
URL: http://atypi.blogg.se/
Postat av: Rozaleen

Jag håller med dig helt! Varför måste vi tjejer/kvinnor stå ut med massa skit hela tiden? Och om vi säger ifrån är vi feminister, och blir förlöjligade. Idioti! Inte så konstigt att så många flickor har dåligt självförtroende och att ätstörningarna ökar. Hemskt, så jävla hemskt. Det är nästan så att jag blir rädd för att skaffa barn när man lever i ett sånt här samhälle. Tänk när de växer upp, hur kommer samhället att se ut då? Jag hoppas verkligen att det kommer att gå mot det bättre. Vi tjejer måste stå på oss! :-) Girlpower!

2011-02-08 @ 14:48:25
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: Fredde

Killen som anmälde reklamen skämtade ju, härmade alla militanta feminister. Man måste väl för sjutton kunna tåla att se snyggare kroppar än den man själv har.

2011-02-11 @ 14:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0