To all that are dead


Liten redogörelse för alla band vi såg på rock am ring;

(I den ordningen vi såg dem till och med hoho)

Centerstage - Stora scenen
Alternastage - Mellanstora scenen
Clubstage - Minsta scenen

Kiss [Centerstage]
Tror inte jag behöver säga så mycket faktiskt. Det var en sån otrolig känsla, en sån otrolig show och ja .. Känslan var bara helt obeskrivlig!

White chapel
[Clubstage]
KICKASS! Såg för första gången en riktig moshpit där alla visste vad de höll på med (och inget töntande som här i Sverige där det handlar om att slå varandra blodiga. Nej, här var det dansande och folk som lät andra människor ta sin plats). Spanade på en hel drös med asheta killar och headbangade till riktigt go musik. Sångaren ser dessutom så sjukt elak ut, riktigt hårt!


Kate Nash [Alternastage]
Mysigt att få se alla låtar som man suttit och lyssnat på så mycket hemma, live. Hon tappade texten i en av hennes mest kända låtar och pratade om att fler tjejer borde börja göra musik. Girlpower som fan!

Heaven shall burn [Clubstage]
Stod längst fram i mindre än en hel låt, innan vi blev helt köttade av galna tyskar. Då drog vi oss bakåt och satte oss och tog det lugnt - och såg jättebra! Hade även träffat dem tidigare på dagen och snackat lite crap och tagit autografer, helfestligt!

We are the fallen
[Centerstage]
Ben Moody hoppade av Evanescence, och startade We are the fallen. Jag säger bara FAIL FAIL FAIL! Fan, så otroligt värdelösa. Det värsta är att dem tror att dem är lika bra som Evanescence, men det kommer dem aldrig att bli.


Dizzee Rascal
[Centerstage]
Det var hemskt och vi såg bara skiten för att vi var fast inne i A-fållan på centern typ, haha. Usch, jävla bonkers..

Gogol Bordello [Centerstage]
Inte alls vad jag hade förväntat mig, men dem var helt okej. Jag höll tyvärr på att svimma när vi stod där (vi stod i främsta fållan längst fram vid största scenen) och det fanns knappt något vatten, så efter Gogol tog vi oss ut till området igen.

As I lay dying [Alternastage]
Sjukligt mycket folk, stora cirklepits och en massa nytt material. Andra gången jag såg dem, och dem var ännu mer kickass än sist. Mycket damm bara, pga. allt moshande osv.


Gossip [Centerstage]
Låg mest i en tunnel och sov / lyssnade för att solen tog kål på mig, men vi hörde i princip hela spelningen. Var ute och såg 3-4 låtar också. Beth är helt galen och dem lät precis som på cd - finfint med andra ord!

30 seconds to mars [Centerstage]
Jared Leto är en diva irl, men det märktes inte alls på scen. Då var han helt myseligos och snackade om så fina saker. Dem spelade asbra, Leto sjöng asbra och ja - en av de bästa spelningarna på hela festivalen. Vi träffade även dem tidigare på dagen och tog lite autografer. Endast en av dem som ens var villig att snacka, divor hela högen.

Muse [Centerstage]
JAAARÅÅÅÅ! Det var fan helt jävla underbart. Stod ganska långt bak och såg inte jättebra, men vi såg ju på skärmarna och eftersom att jag delade tillfället med Elin, så var allt perfekt. Jag stod och flinade hela tiden och sjöng för fulla muggar.


Five finger death punch
[Centerstage]
Inte mina favoriter, men vi stod och tog skydd under en ölvagn som stod vid center, så då passade vi på att kika. Sångaren hade i alla fall humor och skrek att alla som sprang ifrån spelningen pga. regnet var fuckers osv, "We're not finished with you, come back here fuckers!". Han var också skraj för att hoppa ner till publiken för att han inte ville pajja Rammsteins pyroteknikgrejer som redan var uppställda, haha.

Pendulum
[Centerstage]
Det var fint och jag grät lite när dem spelade blood sugar, finfinfinfinfint! Försökte ta bilder och filma lite, men ja.. Gick ju inte alldeles för bra. Människor överallt bara!

The sounds [Alternastage]
Lika bra som alltid, tredje gången gillt. Var relativt mycket folk och det var riktigt roligt! Missade dock signeringen pga. ett hemskt regnväder som våldgästade, men vi var jävla sugna! Hade varit skönt att träffa några man kunde prata svenska med.

Bad religion [Alternastage]
Inte min musiksmak och inte +precis några favoriter. Dem var tråkiga på scen men musiken lät precis som när jag sitter hemma och lyssnar på spotify. Så ja, thumbs up! Thumbs down till att vi satt och chillade på en gräsplätt som var lite för nära bajamajorna bara - urinlukt for the win..

Crystal castles
[Clubstage]
Sångerskan var hög på något, otroooooligt hög. Jag är inte mycket för droger, men jag var nästan avundsjuk! Hon såg ut att ha sådan pondus, sådan inre styrka - jag ville fan VARA henne, där när hon stod på scenen och gick berserk. Sen att dem är ett av mina favoritband är ju en annan sak, heh.


Rise against [Centerstage]
Spelade mina favoritlåtar, lät som på cd och gav en skönt tillfälle till allsång när de lirade hero of war. Brudtrion stod och skrek för fulla halsar och grabbade tag i varandra och körde på 100% inlevelse. Brudtrion var vi alltså, hehehe.

Rammstein [Centerstage]
Har suttit ett tag nu och inte alls vetat vad jag ska skriva om den här spelningen. Pyroteknik värd hur mycket pengar som helst, begrava människor i lava, tända eld på en kille, fyrverkerier utan dess like.. Ja, som sagt! Har varit ett av mina favoritband i flera år och det var helt galet att äntligen få se dem live. Sjöng med i precis alla låtar men som sagt, så blev jag också ganska besviken över att dem inte spelade mein teil. Det var i vilket fall som helst underbart!


Them crooked vultures
[Alternastage]
Festivalens sista spelning. Dem jammade hur mycket som helst, såg ut att skitkul - men var totalt värdelösa. Jag låg i min regnponcho på marken och sov / frös ihjäl och ville bara därifrån. Man hörde inte ens när dem bytte låt och måste jag någonsin lyssna på Josh Hommes röst igen, så kommer jag att spy..

Band som vi endast såg någon låt med:

Cypress hill, the hives, A day to remember, Cancer bats, Slash, Slayer, Volbeat, Jay-Z, H blockx

[Alla bilder tagna från rock am rings hemsida]

Kommentarer
Postat av: Emma \m/

nej jag är fortfarande inte avundsjuk! :(



sv: jodå, jag är nöjd :)

2010-06-30 @ 12:47:03
URL: http://emmasv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur fan kan du säga att Them Crooked Vultures är värdelös? Fullkomligt genialiska musiker med de tyngsta riffen och fetaste trummorna denna värld har att erbjuda. Skärpning!

2010-07-05 @ 16:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0