Dag 5 – Mina syskon

Om vi hade spolat tillbaka tiden ca ett år, så hade jag sorgset sagt att "nej, jag har inga syskon" och så hade det här inlägget blivit alldeles för kort. Nu däremot, så bor jag tillsammans med min mammas särbo och hans två söta barn Jesper och Lisa.

Det beror helt på hur personerna är och hur pass bra ens relation blir, men eftersom att jag faktiskt bor med dem (utan min mamma dessutom, haha) så blir vi jättenära och dem älskar mig - såklart älskar jag dem med. Därför ser jag dem som mina syskon. Jag säger nästan aldrig styvsyster eller styvbror, utan Lisa är min lillasyster och Jesper är min lillebror. Sen att vi inte har en endaste liten gnutta blod som stämmer överens, det skiter jag fullständigt i.

Lisa är 9 och väldigt uppe i en hela tiden. Hon gillar att se på barnprogram hela dagarna och skulle kunna leva framför tvn. Hon har brunt lockigt hår och jättesöta ögon, hon är så himla fin! Ibland (ofta!) så kommer hon in på mitt rum och hoppar upp i min säng och börjar skriva brev till mig. Haha, hon är så konstig.

Jesper är 12 år och har precis börjat beté sig som någon som ska kliva in i tonnåren. Han gör mig skitarg typ varenda dag och jag vill jämt stänga in honom i en kall källare typ. Men ändå så har han sådana gulddagar som gör att jag älskar honom precis lika mycket som jag älskar Lisa samt min bonuspappa Micke. Han sitter jämt med sitt ansikte i sitt nintendo DS eller vid datorn, han kommer bli så himla tjock om han inte slutar ;c  (ska jag säga?!)

Jag är glad över den familj jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0