Dag 3 – Mina föräldrar

Mina föräldrar är separerade sedan jag var ca 4 månader gammal, så jag minns ingen tid då jag har bott med dem båda två samtidigt. Därför har jag ingenting att säga om deras förhållande till varandra, utan bara om deras enskilda förhållanden till mig. Vi kan börja med min pappa.

_____ _____

Min pappa heter Angel och de första 10 åren av mitt liv fanns han aldrig där. Han hade grova alkoholproblem och spriten betydde mer än mig och allting annat i hans omgivning (sådär som det brukar vara för missbrukare). Han lovade mig saker som han aldrig höll, han skrämde mig mer än någonting annat, han svek mig gång på gång och till slut gick det så långt att min mamma fick nog och skrek på blodigt allvar i hans ansikte, att om han inte slutade dricka så skulle han aldrig mer få se mig.

Då försvann han.
Utan ett spår, han var helt jävla spårlöst försvunnen. Hans dåvarande flickvän kom hem till mig och mamma och undrade om vi visste var han var, helt uppriven. Efter någon vecka så ringde han och berättade att han var i Göteborg hos en vän. Han hade bestämt sig för att sluta dricka och inte komma hem förrän han var helt ren.

Efter alla svek så har det varit väldigt svårt att bygga upp en ordentlig relation med min pappa, även fast han faktiskt blev ren då när han flyttade. Inte ens nu kan jag säga att jag älskar min pappa utan att ljuga och då har vi ändå haft snart 10 år på oss att bli pappa och dotter.

Min mamma heter Charlotta och har varit två föräldrar i en under hela min uppväxt. Hon var 19 när hon fick mig, så samtidigt som hon har varit både min mamma och min pappa, så har hon varit som en underbar syster som förstått mig till punkt och pricka. Vi är precis likadana hon och jag, så därför har vi bråkat oerhört mycket hela tiden - om sådana skitsaker egentligen, haha. Nu har jag dock flyttat ifrån min mamma och vissa dagar så är det så svårt att jag inte kan göra annat än att ligga på sängen och gråta. Hon har verkligen varit mitt allt många gånger och det gör ont att inte kunna krypa upp vid hennes sida när man vill.

Trots min oerhört skitiga och jobbiga barndom så har jag växt upp till att bli stark och glad.
Ingen kan vara mer glad för det än jag!

Kommentarer
Postat av: Carro.B

<3 <3 <3

2011-01-09 @ 15:44:20
URL: http://carolinberglof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0