Blinded by the inability to see beyond flesh and blood

Hej hej hej hej hej.

Jag har tamefan aldrig någonting att skriva! Går in på bloggen och tänker "åh vad roligt det ska bli att få skriva lite här." så kommer det ingenting! Hur jävla värdelöst som helst!

Jag kan i alla fall berätta att Belgiska Graspop haft bandsläpp som innehöll bland annat rob zombie, suicide silence, whitesnake, architects samt escape the fate (ni kan ju kika hemsidan om ni vill se alla band). Mailet jag fick gjorde mig skittaggad faktiskt, då jag nu gått miste om att se Escape the fate två gånger då de ställt in. Men ja, det är fortfarande ganska tidigt att avgöra var man vill åka, etf kanske kommer till en svensk festival till och med!

Föresten så har Arvika beslutat att de kan hålla på ett till år, så det blir alltså en arvikafestival 2011! För mig som besökt festivalen 08, 09 samt 10 var detta en skitfin nyhet såklart. Dem har bestämt sig för att gå tillbaka till sina rötter, tänker bli mindre istället för att expandera och dessutom sänka biljettpriset. Biljetterna är tänkta att släppas 31 januari och kommer börja vid 495kr och sluta på futtiga 795kr.

"I) Förlåt.

II) Vi ska sluta försöka vara något vi inte är. Från och med nu kommer vi bara boka musik som hör hemma i skogen.

III) Vi har tagit alldeles för stora ekonomiska risker. Från och med nu ska vi göra det vi är bäst på. Boka intressant, alternativ musik som inte riskerar festivalens ekonomi.

IV) Vi har tappat vår musikaliska profil. Det var aldrig vår strategi, men så blev det. Vi tänker renodla Arvika igen och hitta tillbaks till rötterna.

V) Vi har blivit för stora. Vi vill tillbaka till det intima, kärleksfulla och unika. Ambitionen 2011 kommer ligga nånstans mellan 5 000 – 10 000 besökare."

(mail från arvikafestivalens fbgrupp)

Vi ses alltså i skogen igen 2011!


Kommentarer
Postat av: alexandra

Åh arvika!<3

2010-12-20 @ 18:13:47
URL: http://atypi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0