!




Att släppa Rammstein i första bandsläppet lär sälja slut på alla de limiterade biljetter de släpper (och med limiterade menas alltså biljetter för 1300kr istället för de hutlösa 1450kr som de kommer att kosta efter de 1000 limiterade biljetterna är slut) och var nog ett väldigt smart drag. Detta kommer att ge dem en brakstart utan dess like, även om jag själv anser att biljettpriset är alldeles för högt. Om vi ska vara jobbiga kan vi ju jämföra metaltown (2dagars festival i gbg utan camping) med arvikafestivalen (3dagar festival i värmland med camping) som för någon dag sedan hade sitt första bandsläpp där de släppte bla babyshambles samt markus krunegård. De släppte samtidigt limiterade biljetter - för 795kr! DET är vad jag kallar billigt och bra! Förra året spelade stora band som depeche mode, koRn samt nine inch nails där och vi kan nog vänta oss en lika bra festival i år.

Jag däremot tänker resa mot varmare breddgrader,
utanför sveriges gränser. Sommaren 2010 blir utlandsfestivalernas sommar för min del (okej, ingenting är ju någonsin 100% säkert, men detta är vad jag planerar i alla fall) och jag tänker bege mig mot .. Ja, det är inte riktigt planerat. Festivalerna har ju inte på långa vägar släppt klart alla band ännu (många har inte släppt något alls) och därför har jag suttit och kikat på 09's lineup. Med hjälp av detta så kan man ju se vad festivalerna riktar in sig på i alla fall osv.

Just nu står det mellan download festival, rock am ring och graspop metal meeting.

Vilken festival är du sugen på till sommaren 2010?



Kanske återvända till hultsfred 08 och hälsa lite mer på snygg-Hayley?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Det blir Metaltown och Wacken för min del om allt går som planerat :D Metaltown här hemma är tradition och med ett bandsläpp som redan nu väcker minnen från den fantastiska lineupen -08 så är det ingen tvekan! Och min 18 årsdag ska firas på Wacken ;)

2009-12-03 @ 17:25:44
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Rockabetty

sv: well, god. jag trodde det fanns en camping. men det suger ju, dock ska jag ju fixa hotellrum istället och där lär det förhoppningsvist bli roligt i varje fall! haha! :D

2009-12-03 @ 18:34:51
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]

sv: ja verkligen! nej det är helt sick... förra året kostade ju de första biljetterna 'bara' 900 nånting, och nu bara har dom höjt MASSOR :s herregud, dom tjänar massor med pengar ändå. campingen saknar jag ärligt talat inte så mycket :o

2009-12-03 @ 18:35:25
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Sv: Ja, 20 minuter med buss in till Gbg ;) Jag ville på Wacken -08 men det var ingen idé att ens försöka tjata...

2009-12-03 @ 18:40:51
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Sv: Det är rätt okej, men jag skulle ju göra mycket för att få komma härifrån just nu :O

I år ska det nog mycket till om någon ska lyckas stopp mig dock...

2009-12-03 @ 18:53:23
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Rockabetty

sv: haha, ja. brukar inte bo på hotell ofta, så det lär bli väldigt skojjigt. då kan man ju sno handdukar som på film också! :D

2009-12-03 @ 18:55:20
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Lizzy

sv: haha jadu, jag var där idag igen.. Provade ett par byxor i S som var alldeles för små och M var alldeles för stort? Snygga kläder men konstiga storlekar!

2009-12-03 @ 20:10:06
URL: http://muzicforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0