so what

Jag har haft en bra helg och ja, jag mår faktiskt bättre. Dock inte så bra som jag
faktiskt trodde att jag skulle må efter den här helgen, men jag är nöjd ändå.

Både sanibo och lisa har nyligen bloggat om bring me the horizon och därför tänker
jag också passa på att göra det. Bmth har länge varit en av mina favorit grupper och
fan vad jag har sett fram emot nya cd'n (har dock redan fått tag på sex låtar). När ni
får tag i skivan så rekomenderar jag låtarna Chelsea smile & Diamonds aren't
forever
. Helt sjukt bra!

I maj i år for jag och Madde iväg till Nykvarn för att se Bmth på moshpit open. Redan
i kön på väg in till "festivalen" så regnade det så mycket att vi var blöta ända in i
underkläderna. "Ingenting ska få stoppa mig från att äntligen få se min Oli" tänkte jag,
medans jag ångrade för mig själv att jag inte tog med en jacka. Allra sist skulle de
spela, allra fucking sist av alla jävla band. Jag och Madde yrade runt, såg vissa band,
letade efter Bmth merch (vilket vi inte hittade, även fast alla andra tydligen hittade) och
värmde oss vid ett fjuttigt litet element inne på toaletten. När Neverstore började spela
så började vi tränga oss lite (Bmth skulle spela direkt efter). Till slut var vi ända längst
fram, nästan i mitten, och fan vad nöjd jag var. Hade nog inte insett vilken jävla press
jag skulle få stå ut med. Visst, jag har varit på en hel del konserter innan, men FAN I
HELVETE vad alla pressade. När Oli klev ut på scenen så trodde jag att jag skulle gå
av på mitten.

Vad kan jag säga om konserten? För att inte förstöra för alla som fortfarande längtar
efter att få se dem live, borde jag nog hålla tyst helt. De spelade en hel del nya låtar,
vi var nog actually några av de första som hörde de nya låtarna. Bandet i sig spelade
väl inte dåligt (även fast vissa instrument dominerade alldeles för mycket) men Oli,
fyfan vad kass han var! Han skrek och rullade runt på golvet om vartannat. Efter 2/3 av
konserten så fick han även en sko slängd i huvudet. Det var fint, alldeles för fint!

Ett minne för livet i alla fall
och jag brukar glömma hur dåliga de var live
för jag älskar dom alldeles för mycket.
Mina älsklingar
Bring Me The Horizon ♥


      

puss ♥

Kommentarer
Postat av: Lucia

sv: ingen fara trodde inte det var du :)



Gullig t-shirt han hade ^^

2008-09-29 @ 08:37:18
URL: http://justoneday.devote.se
Postat av: Martin

Haha sko i huvudet :D kan inte du komma hit? :/ :*

2008-09-29 @ 13:45:30
URL: http://lindaigglund.blogg.se/
Postat av: Lisa

haha ;D han är duktig han.

jo jag hade tydligen missat det :o riktigt bad!

ah men jag gillar dom helt klart, kanske inte världsmycket men. nei, jag tycker alesana är härliga :D haha.

2008-09-29 @ 17:06:14
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: Daniel

å en sko i huvudet, Jösses allt som ska ske på en lyckad konsert! ;)

2008-09-29 @ 20:03:37
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Lina

Sv: haha ja , men vem prioriterar städning när man kan göra så mycket annat roligt!

2008-09-29 @ 20:43:33
URL: http://fearofthefuture.blogg.se/
Postat av: sofia

har inte sett dom live men alla linvevideor så sjunger oli nästan ingenting(han är mest snygg) och man hör inte musiken ordentligt, eller de låter hel skevt >< och skon i huvudet va skoj xD



men vafan. du har sett OLIVER SYKES. längst fram. de slår ingen. han är dödligt snygg :3 och bilden på curtis va skitsöt :)

2008-10-01 @ 15:35:08
URL: http://sofiiaw.blogg.se/
Postat av: SANIBO

åh, jag är så avis.

men så trist att oli var kass, men som du säger, man glömmer nog bort det för att man är så lycklig! damn girl, du har sett dom live! that's something..

2008-10-01 @ 19:14:27
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0