Too much time without you spent

Om två veckor på pricken, så åker jag och min allra bästa vän Elin till huvudstaden. För några dagar sedan blev det så att vi införskaffade oss biljetter till bullet for my valentine, escape the fate samt funeral for a friend. Ja alltså, etf och funeral är förband till bullet dårå, men ni visste nog! 

Något vi dock har saknat den senaste tiden är den där riktiga taggen och nervositeten innan en spelning. Man ska nästintill ha handsvett och skaka lite när kön äntligen får ställa sig upp istället för att ligga i en lång kö under filtar. Varför har den försvunnit kan man fråga sig, men jag tror redan att jag vet svaret.

Lathet samt bekvämlighet har tagit över.
Det har slutat med att man vill sova ut, slippa få ont i benen, slippa frysa osv. Man tar ett relativt sent tåg, får stressa i sig lite burger king (as usual) och sedan springa till tbanan för att hinna till konsertarenan innan insläpp. Allt slutar med att man står längst bak i arenan med en öl i handen, strökollar på spelningen, är noll engagerad och åker sedan hem med sena tåget där man sover hela vägen hem. För jag menar - vi har ju varit med ett tag, och vissa band har man sett både två och tre gånger.

Så vad kan vi göra för att få tillbaka den där sjukt sköna känslan innan en konsert? Mitt förslag är att vi packar filtar (fula, viktigt att man kan slänga dem sedan. alternativt - gammal slängbar sovsäck) i någon classy plastpåse - även den slängbar - en massa mackor, frukt och vatten då man inte vill dö av varesig hunger eller törst, köar från tidigt på förmiddagen samt ber vår käre vän malin att hämta våra jackor nära insläpp.

Resulterar i:
frontrow seats utan att behöva vara vidrig och trängas (jag hatar verkligen er som tror att ni förtjänat er plats längst fram genom att tränga er dit och göra illa 80% av dem ni passerat), slipper betala garderob samt UNDERBAR KONSERTKÄNSLA ÅTERFUNNEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0