Am I going insane?

.. my blood is boiling inside of my veins.

Och precis så började Bullet for my valentine's spelning på Annexet igår. Jag kom ut ur lokalen med ett léende på läpparna, även om slutet inte riktigt var som jag ville ha det. Innan vår tunnelbaneresa var slut hade jag hunnit blivit otaggad och precis lika nere som när beskedet nådde mig, jag var inte på väg för att se Escape the fate.. När vi sedan promenerat de fem minuterna till Annexet och nått kön (som vid detta laget inte var kort) blev jag till och med MER otaggad, om det ens gick. Vi sneddade in på en bar i närheten och sänkte några öl, glömde bort tiden och såg till vår förvåning att kön var borta, när vi kom ut. Hängde av oss jackorna - stod i mer kö fast inomhus - kissade ut ölen - kom in i arenan - drack mer öl - Funeral for a friend började spela.



Barhäng!

Något ersättningsband för Escape the fate hade inte hittats, utan man hade istället givit Funeral for a friend något mer speltid. Kändes roligt att se att band man lyssnat på i "yngre" dagar, men spelningen var mest tråkig, seg och fylld med nya låtar från en platta som inte ännu släppts.

Efter att ha skitit i att köa eller försöka smyga oss långt fram under förbandet, fick vi problem vid det här laget. Jag vägrade stå långt bak eller på sidan men ville inte heller tränga mig (you know how I feel about that..). Efter någon låt hade jag lyckats tagit mig in till en någorlunda mitt, typ 2 "rader" från staketet - and I was satisfied! Efter en fet entré drog dem av Your betrayal och någon bättre låt att börja med än denna, fanns nog verkligen inte. Your betrayal följdes av Fever som följdes av Waking the demon, men publiken var relativt död och tråkig. När Matt började prata om en äldre låt och sedan drog av introt till All these things I hate, gick publiken från noll till hundra - men dog lika snabbt igen. Efter detta spelades Tears don't fall med tillhörande allsång (som även den var lam, låg och sämst). Efter detta gick allt relativt snabbt - Pleasure and pain, 4 words (to choke upon), Suffocating under words of sorrow, Alone, Skönt gitarrsolo av Padge, The last fight, Say goodnight och slutligen Scream aim fire.



rockfoto.nu

Ett kort extranummer på två låtar, Hand of blood samt Begging for mercy, fick avsluta kvällens konsert. Publiken visste inte alls vad de sysslade med den största delen av kvällen, men Bullet vet verkligen hur man levererar. Personligen tyckte jag inte alls om att de avslutade med Begging for mercy, så jag gick och hämtade ut min jacka istället för att behöva trängas senare - men en sådan liten detalj skulle aldrig kunna dra ner något. Skulle jag sätta betyg på kvällen overall så skulle det bli högt, trots den lama publiken.

NEXT UP:
Bring me the horizon 27/1 @ Arenan

Blev inga bra bilder den här gången,
men min iphone bidrog som filmkamera!



Kommentarer
Postat av: Emma \m/

åååååh fan vad jag längtar tills imorgon :D:D

2010-11-18 @ 22:28:23
URL: http://emmasv.blogg.se/
Postat av: Cilla

Cool blogg! :)

2010-11-19 @ 12:01:35
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Trees

åh dom är braaa! bullet. har sett dom massa gånger på metaltown!! vart där nångång?:D

2010-11-19 @ 21:38:25
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0