HOW DOES IT FEEL TO KNOW YOU BROUGHT THIS SHIT ON YOURSELF


Okej, jag har slarvat med bloggen de senaste dagarna och har psykiskt dött lite halvt om halvt. Läget hemma är inte det bästa och samtidigt så ska jag försöka vara glad över att jag precis fått lov, ett jobb & har ett helt underbart förhållande. Det krockar lite, och får mig inte alls att må speciellt bra tyvärr.

Men lite att säga angående de tre konserter jag varit på
de senaste dagarna har jag då i alla fall.

- Varning för wall of text!



Onsdagmorgon och jag sitter på lektion, får plötsligt veta att jag står på gästlistan till Kent som ska spela på läkerol arena samma kväll. Impulsåker in till Gävle mitt på dagen och möter upp min pojkvän och vi fikar lite på stan. Sedan blev det förhäng hos Malin tillsammans med henne och Elin, där vi hinkade lite bira och spelade Wii.

Kent var självklart musikaliskt helt perfekta och Jocke sjöng som en Gud, men hela konserten kändes så stel och inövad. Dem spelade en massa nytt från Röd (inte konstigt) men ingenting äldre än Hagnesta hill, om jag inte missade något. Kändes ganska tråkigt, då jag älskar allt det gamla i princip. Var i vilket fall som helst en helkul kväll som jag gärna skulle göra om inom en snar framtid.


Kom ur sängen lite för sent och fick stressa in i duschen, stressa ihop lunch och sminka mig på tåget. Detta var min och Felix's första konsert tillsammans och den visade sig i slutändan vara väldigt nice! Vi anlände till arenan runt sju och då hade redan det ena förbandet börjat lira, between the buried and me - som vi dissade ganska fort, redan efter en låt. It wasn't our cup of tea I tell ya! Efter fiaskot hinkade jag en öl i sorgen över att merchen var så dyr och strosade sedan tillbaka till scenen för att kika på mina älskade pojkar i august burns red. De inlädde med back burner och var suveräna, ända från början till slutet! Efter dem lirade job for a cowboy (bättre live än jag trodde och jag blev väldigt imponerad över ena killens töjar, haha) och slutligen lamb of god, som vi bara såg en låt med. Efter detta tog det oss några timmar att komma hem, men att sova i sin pojkväns knä på en buss som åker berg&dalbana är faktiskt helt okej!


Konsertdags på underbara Maxim, och denna lördag var det inga mindre än scar symmetry samt HYPOCRISY som skulle inta scenen. Eftersom att vi var underbemannade och det faktumet att min kamera försvann spårlöst bland alla kläder i garderoben (där jag hjälpte till), så blev det dock inga bilder som jag lovat. Först var det inte alls mycket folk där, men sedan kom det en fuckin' tsunami med människor i alla åldrar och bombade Maxim. Blev riktigt stressigt i garderoben och jag vet inte alls hur många gånger vi krockade med varandra och jag svor högt. Dessutom kom det kontinuerligt folk, så dörren stängdes aldrig och jag totalt frös ihjäl. Jag hann dock kika lite snabbt på både scar symmetry och hypocrisy och kan fastställa att båda två är riktigt grymma band! Skulle dock inte ha skadat med lite mer mellansnack från hypocrisy's del, som min pojkvän sa.


Det slutar dock inte här utan redan på onsdag är det konsertdags igen och då är det dansanta SLAGSMÅLSKLUBBEN som står på schemat för mig och Elin & Uppsala konsert & kongress is the place to be. På lördag slår vi upp portarna på Maxim igen (denna gång med kameran i högsta hugg) och vi välkomnar Electric boys samt Gasoline queen. Känner ni peppen? Det kan jag lova att jag gör i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0