Soldiers of doomsday

Hemma från Getaway och snusk vad jag mår dåligt och är sliten! Jag har nu pepprat facebook, spotify osv för att få känna mig lite hemma. Har inte alls mycket bilder att visa er,  men jag har någon crappy från mobilen (förutom dem som jag mmsat in då).

Kikade på flera band, men inte jättemycket på dem alla. Dem jag såg var i alla fall; dark tranquillity, airbourne, deftones, cavalera conspiracy, exodus, sonic syndicate, raised fist, mustasch, devildriver, motörhead, meshuggah, crucified barbara, crazy lixx, the haunted, cannibal corpse, mayhem, europe, vader & slash.

Och JA, jag missade deathstars.. Inte det duktigaste jag gjort kanske, men stötte på både cat och skinny inne på området sedan. Missade dem dels för att dem lirade så pass tidigt på dagen (klockan 14.30) och jag hade slutat 03.00 på natten innan. Dessutom skulle vi leta efter ett ställe att lägga öl på osvosv. Onödigt, men jag har ju faktiskt sett dem 2 ggr innan iaf.

Fanns både plus och minus med Getaway, som det finns med alla festivaler.

Minus: Dålig skyltning på alla plan, ett område med nästintill ingen skugga och inget gräs, istället var det en massa grus dvs. en hel jävla massa damm, väldigt litet festivalområde som känns omöjligt att kunna expandera - lirade ett band på monsterscenen kunde inte ett annat band lira samtidigt på banditscenen, få samt små scener, för få lokalband osv.

Plus: Ölområde som mynnade både mot största och näst största scenen, många soptunnor så att allt inte hamnade på marken, otroligt bra ljud på alla tre scenerna, duktiga dikesvakter osv.

Det finns mycket som dem kan göra bättre, men för att vara första gången så var det helt kickass. Dem kan förvänta sig att jag återvänder nästa år!

Om två dagar åker jag och Felix till arvikafestivalen, så nu taggar vi ännu en festival! Det kommer att bli min tredje den här sommaren, fan helt jävla sjukt ju! Ska någon av er också till arvika? Hör av er!

Snuskiga mobilbilder, gogogo!


sonic syndicate


sonic syndicate


crucified barbara


the haunted


mayhem


slash

(världshistoriens allra bästa bilder, hahaha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0