Rip your tee, K.I.D!

Egentligen så går ingenting sådär jättebra just nu, om man tänker efter (vilket jag gör ofta, alldeles för ofta). Det känns inte alls jättebra inuti. Jag försöker sluta röka nu efter ett 6årigt beroende, ett jävligt beroende som ruinerat mig allt för många gånger. Och nej, jag slutade inte igår och dör för att jag inte får röka, utan jag slutade förra söndagen så har därför varit rökfri i 8 dagar idag. Det har inte alls varit så kämpigt som jag trott, men just idag har det varit lite jobbigare än alla andra dagarna. Någonstans i nian insåg jag att kedjerökande fick mig på andra tankar och höll mig borta från att skära mig (vilket jag då hade sysslat med konstant i 6 år) så man kan i princip säga att det till stor del är cigaretternas förtjänst att jag lyckades sluta. Men som sagt, det finns nästan ingenting som känns helt okej just nu, på insidan sisådär.

# Jag bor hemma med min mamma i en liten tvåa,
med min säng i vardagsrummet.

# Jag har inget jobb, söker - men får ingenting.

# Just nu har jag ingen som helst inkomstkälla. Förutom 300 kr
som min pappa sätter in varje månad.

# Dem 300 kronorna som pappa sätter in,
försvinner på något vis till min telefonräkning.

Ja, men vad fan ska man göra? Jag kan inte bara ge upp och ta livet av mig eller någonting. Det finns alldeles för mycket och för många som är värda nog att leva för. Men nog börjar man bli less efter alla dessa misslyckanden hit och dit. Nu hoppas jag främst på ett jobb i alla fall, och någon dag snart ska jag lyckas hitta ett också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0