This is not for the faint-hearted


Bjuder på en snygg bild från uppcon:10, hard workwork!
(foto av isabelle isa andresen, sötpluppen!)

Jag gjorde faktiskt någonting riktigt mysigt idag, insåg jag precis. Hade inte alls tänkt på mysighetsfaktorn tidigare, men jag var på biblioteket inne i stan med mamma. Det var kanske hur längesedan som helst som jag lånade böcker, och idag fick 2 fina vampyrböcker följa med mig hem. Mamma fick med sig några böcker om pärlor och sådant pilligt som både hon och jag gillar. När jag återvänder för att lämna tillbaka dessa så ska några fler vampyrböcker få följa med hem, och även någon mysig musikbiografi. Fast ja, det kan bli ett problem att finna fler vampyrböcker som jag inte har läst - då jag har varit helt besatt av vampyrer sedan jag var ca 3 år gammal (SICK!). Och hur kom jag nu på idén att gå på biblioteket? Sorgligt nog så insåg jag att det var det enda sättet för mig att få läsa på, då jag inte har pengar till att köpa böcker längre :$

Förr, när jag faktiskt hade en fast "inkomst" så brukade jag köpa säkert 3-4 böcker i månaden. Så ja, just nu känns allt ganska pissigt när man inte ens kan upprätthålla sina finaste intressen. Vilka böcker fick följa med hem idag då? Jo, andra boken i house of night serien - "Sveket" av P.C. Cast & Kristin Cast samt "Skuggorna i spegeln" av Inger Edelfeldt. Nästa gång ska jag nog passa på att låna hem den andra boken som Berny Pålsson skrev också, eftersom att jag fortfarande inte tagit mig i kragen och läst den än. Har dock läst den första boken (vingklippt ängel) säkerligen 5-6 gånger, haha. Synd att hon fallit tillbaka i skiten nu och sitter hemma med sin nya själsfrände till pojkvän och injicerar i ett paradis av sprutor..
I feel really sorry for her.

Kommentarer
Postat av: Alex

Skuggorna i spegeln minns jag, en av mina favoriter när jag var liten! :D

2010-08-27 @ 07:55:12
URL: http://atypi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0