I WANNA KILL YOU, DIG YOU UP & DO IT AGAIN

Detta är ett inlägg speciellt tillägnat Fredrika, som jag suttit och knåpat ihop. Fick gräva djupt i mitt bildarkiv och leta ett tag efter cdn med bilderna på, men nu har jag äntligen hittat dem. Hade tänkt skriva om en konsert jag var på i april 2007, men uttökar lite och skriver om de 3 första "stora" konserterna jag var på i mitt liv. Varnar er om att det här inlägget blir ganska långt (samt att jag absolut inte var bra på att fotografera under konserter på den här tiden), but here it comes!

1. MY CHEMICAL ROMANCE - 8 november 2006

Jag & min bästa vän Elin var iväg och vi viste inte ett skit om konserter. Vi viste bara att vi älskade mcr och att vi bara inte kunde missa dem! Vi kom dit ca 3 timmar innan insläpp och kön var seriöst OÄNDLIGT lång (det är fortfarande en av de längsta köer jag någonsin sett utanför en konsertarena). Som tur var så hittade jag 3 kompisar nästan allra längst fram i kön, där vi slank in. I pausen mellan förbandet (franky lee) och mcr så tappade jag bort elin och lyckades pressa mig allra längst fram vid kravallerna. Jag fick ont som fan och var relativt livrädd. Tanken som gick runt i skallen hela tiden var "ska det göra såhär jävla ont?" och nej, det skulle det nog inte - för det är inte många konserter som gjort lika ont som denna. Men jag ångrar ingenting om det var underbart!

 

 

 


2. WEDNESDAY 13 - 17 april 2007

Hade inte lyssnat på dem speciellt länge, men hade nött in cd'n "fang bang" som de släppte någon vecka innan och for iväg med min dåvarande pojkvän Martin. Jag minns att det inte var någon kö alls och att det inte alls var mycket folk på konserten. Förbandet velvet 69 var ganska kassa (men jag minns att jag tyckte att sångaren var snygg) och blev bara kassare när sångaren tog ett litet vykort med en bild av bandet och häftade fast på sin mage med en häftapparat. När wednesday äntligen klev upp på scenen så blev det mer drag i lokalen och innan dem spelade låten "dawn of the dead" hade de smygit iväg och bytt om till vita skjortor med hur mycket blodstänk på som helst. Dem spelade inte bara wednesday låtar utan dem spelade även murderdolls samt frankenstein drag queens låtar.

 

 

 

3. GOOD CHARLOTTE - 29 maj 2007

Efter misstaget på mcr att komma någon timme innan insläpp så åkte jag och Elin mycket tidigare till nästa konsert vi skulle på tillsammans, Good charlotte. Klockan ett kom vi till globens annex och fick en plats relativt långt fram - men ändå inte längst fram. Förband var neverstore (och detta var den första av 8 spelningar jag såg med dem) som var riktigt bra. Good charlotte var sjukt bra men jag minns faktiskt inte så mycket, mest bara att det var omöjligt att ta sig längst fram och att planscherna utanför var för dyra så att jag istället köpte en signerad neverstore plansch, haha!


(obs: alla bilderna i det här inlägget är mina medans ingen av filmerna är mina, okej?)


Kommentarer
Postat av: adam

din smak, usch!



http://adamlagerstrom.blogg.se

2009-11-03 @ 22:36:16
URL: http://adamlagerstrom.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Sv: Man vill ju nästan göra det...speciellt i och med att det är just på fredag. Jag skulle ju sett Manson då men nej, och inte kan man få se Deathstars istället då, nej.

2009-11-04 @ 07:02:45
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Fredrika

ååååhhh!! :D:D

jag fick "bad things" på hjärnan direkt när jag såg rubriken... :D:D

tack så myyycket, det var en asmys läsning ;D

aahhh w13 är så heeeet... jag dööör här bortaaa... haha. :*

jag ska inom oerhört kort beställa 'fang bang' från swedenrockshop tillsammans med ett underbart Slipknot-påslakan... ;D by the way, hahah!

älska vår musik!!

2009-11-04 @ 13:50:32
URL: http://www.freudrischen.devote.se
Postat av: Madeleine

Sv: Ja, det är riktigt tråkigt :/ Finns inte så mycket att göra åt det dock...

2009-11-04 @ 15:22:51
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Karin - Avarquare

heta bilder på Wednesday 13 ^^

2009-11-04 @ 15:49:55
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Sv: Man får väl hoppas det :)

2009-11-04 @ 16:17:41
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Karin - Avarquare

Sv: Jo fast man ser ju iaf hur heta dom är ;) huuh (Y)<3

2009-11-04 @ 18:47:24
URL: http://avarquare.blogg.se/
Postat av: Malin

wöw, good charlotte var jag också på ju så NOSTALGI i massor (känns dock som om att det var mer än cirkus 2½ år sedan)

2009-11-04 @ 19:37:21
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0