Jag har nog aldrig skrivit ordentligt om Kent i min blogg, aldrig uttryckt min åsikt om detta hypade band. Jag är en av dem som lyssnat på Kent sedan urminnes tider, praktiskt taget sedan jag någonsin ens hade ett intresse för musik. Jag äger 5 cdskivor + boxen (självklart) och kan mer eller mindre alla låtar värda att kunna, by heart. Jag vet inte om jag har någon speciell favoritlåt men gravitation, istället för ljud och du var min armé är fina och om jag var tvungen att välja en favoritskiva så skulle jag välja Verkligen.

Jag slutade nästan helt att lyssna på kent, förutom någon enstaka låt lite då och då, när hela "kentvågen" kom. Dem hade för mig varit ett stolt självständigt band som klarade sig bra på de fans de hade och inte behövde hela Sverige efter sig, och därför gick ifrån hela idén när de blev "mainstream".

Jag har dock lyssnat på Kent i flera år och började lyssna på dem när jag var omkring 10 år. Jag var den ende personen i min ålder som lyssnade på dem och min mamma totalt avskydde dem (jag vet fortfarande inte varför, för idag tycker hon då om dem). För mig var dem en gång i tiden precis allt och jag nästintill dyrkade marken de gick på.

Med nya cd'n röd kommer även min kärlek, sakta men säkert tillbaka. Jag vet inte varför den kommer krypandes just nu, men det känns bra och det sticker lite i mig när jag tänker på hur jag dissade dem på arvika 08 för att sitta och ta betalt vid "lyxtoaletter". För att kompensera funderar jag på att lägga ut 400kr och köpa en biljett till deras spelning i Gävle i mars, men jag ska fundera i någon dag till.

Och om ni vill läsa något mysigt så kan ni läsa QX's exklusiva intervju med Kent, den är helt jättehärlig! Och bilderna är så mysiga så att jag vill skriva ut dem på mitt finaste fotopapper och slänga upp dem på väggen. Intervjun hittar du i en pdf-upplaga av tidningen som finns här!


PS - Tänkte även berätta att Kent nyligen släppte en singel som heter "2000" och om ni inte viste det så kommer den inte att vara med på Röd. Den är skriven som vinjett till UR-serien hemlös och finns att lyssna på, både på spotify och youtube - DS


Kommentarer
Postat av: Karin - Avarquare

Het bild ;D

2009-11-05 @ 19:45:55
URL: http://avarquare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0