2008-2009

Jag som försöker ha någon slags musikstämpel på min blogg
tänkte lägga upp året som varit i konsertväg med bilder och sånt!

(Ni får ursäkta att inlägget kommer bli ganska långt)


HIM - 14 februari

Alla hjärtans dag spenderades med en hel drös kompisar och
en alldeles mysig och jätteunderbar himspelning på Nalen i Sthlm.



Panic & Action - 23 februari

Var på spegeln i Gävle och bestod av Adept, Kid Down & Chemical
Vocation. Åkte mest ner för att träffa kompisar men insåg att Adept
är sjukt okej!

[har inga bilder]

Aiden / Kill Hannah - 19 april
Helt underbart! Träffade hela Kill Hannah efter spelningen och
fick en massa kramar. Köpte en tröja.

[inga bilder från spelningen]



Doktor Kosmos / Moto Boy - 30 april

Kosmos var en ren besvikelse men Moto Boy stal mitt hjärta och
jag blev en favorit rikare. Kommer aldrig att glömma när han klev
upp på scene, så vidrigt vacker!



Moshpit Open - 17 maj
Tillsammans med Madde och Alex så åkte jag till Nykvarn. Såg
Bring Me the Horizon, Flood of Red, Hopes Die Last, Dead by April,
Chemical Vocation, Adept, Herbrightskies, Intohimo, Paige, Me vs
Hero, Jesaiah, Saving Joshua & Neverstore för sjätte gången.

Det regnade så mycket att jag mest bara ville hem. Lyckades
somna inne på ena toaletten (hade dygnat) och bmth var töntiga
och oli sjöng som en kråka.

Ändå så jävla värt det, haha!




Hultsfredsfestivalen - 12 juni till 14 juni


Hultsfred med Elin, Martin & Jesp. Hade skitkul men såg dock
inte speciellt många band pga alldeles för hög alkohol-
komsumption, keke. Såg Neverstore för sjunge gången, Rage
against the machine, Paramore, Raised fist, Lazee och HIM för
andra gången. Var även på signering och träffade Paramore,
Arch enemy & Simple plan (Dock fotoförbud när vi träffade SP)



Arvikafestivalen - 3 juli till 5 juli

Jobbade som städare tillsammans med Elin och träffade sjukt
många nya kompisar! Såg väldigt många band pga alkohol
förbudet (jobbet). Såg Death Cab for Cutie, The Kooks, The Go!
Team, Robyn, The Hellacopters, Håkan Hellström, Deathstars,
Combichrist, Slagsmålsklubben, Suicide Commando, Alice in
Videoland, Familjen, Hardcore Superstar, Markus Krunegård &
Enforcer.

Längst fram, pressad mot kravallen i mitten, under Deathstars
konserten så pressade jag fram tårar. Det var snuskigt underbart!



Kill Hannah / My Passion - 7 oktober

Tillsammans med Martin så åkte jag iväg till vår käre huvudstad
för att se Kill Hannah för andra gången. Träffade även hela Kill
Hannah och My Passion efter konserten. Wonderful <3.




Taste of chaos - 11 oktober

Jag, Jen, Elin och Martin åkte bil till Sthlm. Såg As I lay dying, Atreyu,
Mucc, Horse the band och Story of the year. Missade lite av horse och
blev allmänt sur redan när vi kom dit. Köpte horse the band tisha!

[alla bilder jag tog var sjukt suddiga]

JAG HOPPAS PÅ ETT LIKA BRA KONSERTÅR 2009!

Mjukstartar med Machinae supremacy nästa helg.

Kommentarer
Postat av: Simon

najs blogg :)

2009-01-08 @ 15:54:46
URL: http://www.simon-johansson.com/
Postat av: Niklas

om du nu tyckte att bmth var så töntiga varför har du då sykes bland bilderna där uppe? haha

2009-01-11 @ 21:12:07
Postat av: Niklas

Om du nu tycker att bmth är så jävla töntiga, varför har du då en bild på sykes längts upp?

2009-01-11 @ 21:15:18
Postat av: Niklas

Om du nu tycker att bmth är så jävla töntiga, varför har du då en bild på sykes längst upp? haha

2009-01-11 @ 21:17:59
Postat av: linda

sv niklas: jag menade att dom var töntiga live osv. jag älskar ändå deras musik och oli har nice tats!

2009-01-11 @ 21:53:37
URL: http://lindaigglund.blogg.se/
Postat av: Niklas

hur fan kan ett band vara töntiga live och du gillar deras musik endå? snarare är det att sykes är dålig live, bandet är helt okej , men jag ser inte att bandet är töntigt. Jag har lyssnat på dom enda sen sånna som du inte ens visste vem sykes var. alltså ni som tror att ni är så jävla hårda för att ni lyssnar på typ bring me the horizon, i killed the prom queen, first blood,parkway drive osv, lix ni kommer nu och skriver typ överallt: åh fan vad jag älskar det här bandet dom är såååå bra, åh shit dom kommer till sverige och ska spela en gång i sthlm och en gång i gbg , måste åka båda gångerna. vafan är det lix? och nu kör ni väl på att ni ska på fire and ice? det är pinsamt okej?

ni förstör för dom som verkligen tycker om musiken. ni lyssnar ju bara på det för att ni tycker någon i bandet är snygg och för att alla andra har gjort det till en jävla trend. typ : men oli har snygga tats. haha? pinsam tjej du . sluta lek hc brud . septum och en fjantig töjning. sluta.

2009-01-12 @ 13:15:29
Postat av: linda

sv niklas: dom betedde sig töntigt och du har rätt, bandet var helt okej live - det var oli som drog ner allt med sin attityd och sitt tönteri (samt att han knappt sjöng något).. och jag har aldrig någonsin påstått att jag är hård eller hc. det är bara töntigt att tro att man är hc! och jag skulle aldrig lyssna på något bara för att det är någon som är snygg med i bandet xD och vad har min septum och töjning med det hela att göra? :D du är allt bra göllig du hörrö

2009-01-12 @ 15:11:30
URL: http://lindaigglund.blogg.se/
Postat av: Fritzl the bög

åh, kom på att jag såg Doktor Kosmos på Arvika xD det var najs, men lite lamt.

2009-01-12 @ 15:32:41
Postat av: Makrill

Du var på mycket grejer du. Nice :)

2009-01-22 @ 12:10:50
URL: http://makrills.blogg.se/
Postat av: Miley

Åh, nice med Kill Hannah, My Passion och HIM! =)

2009-04-11 @ 02:25:14
URL: http://mileys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0