IT WAS SO EASY


Efter att ha läst dagens portion av alla de bloggar jag läser (jag läser mer än 40 bloggar varje dag, lalala) så kan jag konstatera att de största ämnena just nu är just det jag också skrev om igår, metaltown & arvika. Metaltown blir hyllat till skyarna för sitt första släpp (scrolla ner lite i bloggen så ser du släppet) eller ja, för Rammstein ofc men inte en endaste jävel klagar på priset förutom jag, haha. Jag tycker då att sweden rock och metaltown kan äta skit och dö för sina jävla äckelpriser, ärligt talat.

Arvikafestivalen blir däremot inte hyllat, utan spottat på. Detta pga deras youtubeklipp som innehåller en helt vanlig svenssonbrud som stönar. Folk tolkar detta hit och dit, men det självklara verkar överallt vara att arvika försöker locka besökare med sex. Detta tycker jag är ganska absurt, då de egentligen bara står för ett faktum - ett faktum som ingen annan festival verkar låtsas om: På festival ligger mer än 50% av besökarna runt som kaniner! Okej, jag må inte gilla detta faktum, men det är som sagt ett faktum. Jag tycker att dem är mogna som vågar stå för att dem vet vad som försigår på campingen osv. Festival är alkohol, sex & musik - det kan fan ingen förneka. Åk tillbaka till woodstock och kika så ska ni få se..

Och föresten så är deras första bandsläpp briljant!


Och snälla kom ihåg att festival inte handlar om hur mycket METAL som kan rymmas på ett och samma ställe, utan det beror helt på festivalens inriktning. Metal är inte all musik som går att lyssna på people!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Ja, det är bra att Arvika står för det och är ärliga med att sex är en stor del, men det behöver inte vara det första man ser när man går in på hemsidan för det...det känns bara väldigt patetiskt enligt mig.

Metaltowns hutlösa priser har jag inte ens orkat kommentera. Det är vansinnigt.

Angående bandsläpp och musik så handlar det för mig om vilken festival som har mest metal eftersom det är den musiken jag lyssnar på. Därför är jag inte heller särskilt intresserad av till exempel Arvika, eftersom de inte har så stort utbud av den musiken jag vill höra.

2009-12-04 @ 16:32:29
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Sv: Det känns som om hela grejen "sex säljer" har gått lite för långt på något sätt...



Jo, men om jag väljer mellan ett, två eller kanske tre band jag vill se och en hel lineup jag kan tänka mig att se så blir det ett ganska lätt val ;)

2009-12-04 @ 16:58:42
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: ROXANNE

aaw, vad tråk att du ej skall på arvika, hade vart kul att träffa dig kakan :)

men grattis till er förlovning :>

2009-12-04 @ 17:16:14
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Lizzy

sv: Yezz! <3

2009-12-04 @ 19:00:17
URL: http://muzicforlife.blogg.se/
Postat av: mango

åhhhhhh jag vill till Arvikaaaaaaaaa

2009-12-15 @ 18:14:37
URL: http://mango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0